Házi veteményes 3
(konyhakerti tanácsok
Kedvencekben | Topikleírás | Ugrás a könyvjelzőhöz | Könyvjelző törlése Új hozzászólás
Nyitotta: csinnnKA, 2004.04.01 09:11 Hozzászólások sorrendje: ok
db/lap
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.11.26 10:28:30 © (3624)
Hírtelen: Alapmű Balázs-Filius: Zöldségtermesztés a házikertben Az interneten fellelhető könyvek: Gyümölcs-szőlő és zöldségfajták http://www.georgikon.hu/tanszekek/kertesz/szlgym.htm http://www.webkert.hu/kertblap/2000-2001/ Növénytermesztés tankönyv: http://www.hik.hu/tankonyvtar/site/books/b57/index.html http://www.hik.hu/tankonyvtar/site/books/b56/index.html Növénytan: http://www.hik.hu/tankonyvtar/site/books/b159/index.html Biokultura folyóirat: http://www.biokultura.org/kiadvanyok/biokultura_folyoiratok/biokultura_ujsag.htm Előzmény: drhuszarka (3623)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.11.26 07:20:14 © (3621)
A lefagyott növények nekem is a földön vannak, tavaszig takarják a talajt. A tarlórépa (kerekrépa) zsengén, mint retek használható. Nagyobbra nőve reszelve, szeletelve salátaként. Lereszelve üvegben, kőedényben ugyanúgy savanyítható, mint a káposzta (rokonok) Így savanyítva köret, vagy babos-répaleves. Előzmény: CBNora (3620)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.11.26 06:26:19 © (3619)
Én nem tudok szerves trágyát használni, mert akinek van, az nem adja el. Így csak azt a komposztot terítem el a kényesebb növényeknek, amit elő tudok állítani, valamint a zöldtrágyázást alkalmazom, amit vetéselőkészítéskor leforgatok a talajba. Ahol lehet állandóan takarom a talajt, így ezután a talajlakó állatkák és baktériumok dolga a talajszerkezet javítása. Eddig még jól dolgoztunk össze.:-))) Előzmény: taormina1 (3614)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.11.26 06:22:47 © (3618)
Kiszedtem a mult héten a retkeket, tarlórépát. Nem voltak benne kukacok. A kicsi, aprók kint maradtak, ezekért nem kár, ha megfagynak, meg addig is van friss. A céklával együtt el lett földelve, majd kora tavasszal esszük. A mennyi meg a télen kell, azt kartondobozba, papír közé tettem. Most két féle volt, a Müncheni, meg a téli fekete. Van még kinnt Korai piros, amit csak próbaként vetettem, de nem olyan puha, mint tavasszal, de az is jó. Az üvegházban még van paprika, meg egy tő paradicsomról is lehet szedegetni. Kint szépen fejlődnek a vörös és kel káposzták. A karfiolból már nem lesz semmi, mert annak melegebb kellene. Meg van sok zöld hagyma is, mert a dughagymából mindíg kinnt hagyom, sőt más helyre elszórom a piciket. A körömvirág nálam is szépen virágzik, a feleségem szedi is teának a virágokat. Mást már nem
nagyon csinálok kinnt. Elfogyott a naspolya is, a kicsi fán lett egy ládányi. Kaptam egy tő Othello szőlőt, azt elültettem. Bennt meg tegnap vetettem el a téli adag bazsalikomot. Előzmény: CBNora (3617)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.11.20 20:45:54 © (3600)
Dehogy ketten, én is itt vagyok, csak csendben iszom, azaz eszem szavaitokat:-))))) (ne aggódj ezen a receptes dolgon, a nyáron már megbeszéltük) Holnap úgy érzem szednem kel fel kelt. Előzmény: zsebi41 (3599)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.11.19 11:59:04 © (3595)
Jöhet a kelkáposzta recept is. Nekem még kint vannak a kertben, feje már nem lesz, inkább csak szép nagy levelek. Hogyan használnád? Előzmény: zsebi41 (3594)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.11.08 20:57:58 © (3563)
Én felszedtem, mert nem akarom, hogy megfagyjon. A zeller hosszú tenyészidejű. Már januárban vetni kell a magját palántának, aztán április végén kitenni. Nagyon víz és kálium igényes. Én a paradicsom, uborka, káposztafélék közteseként termesztem, illatának riasztó hatása miatt. Szép nagyokra meg szokott nőni. Túl nagyra sem érdemes hagyni, mert pudvásodásra hajlamos lehet néhány fajta. Előzmény: taormina1 (3562)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.11.08 20:07:57 ( 3561)
Igazán a többieket nem érdekli, mert csak én művelem a kertet. Az egyik oldalon vágják a füvet, de csak azért, hogy rendben legyen, egy-két csapás nem számít. A másik oldalon meg évente kétszer feltárcsázzák a gaz ellen. Az övé meg ki van adva bérbe, a szezon elmúlt, a bérlőt nem érdekli. Na majd elmúlik ez is egyszer.ú Előzmény: CBNora (3558)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.11.08 20:03:38 © (3560)
Hát így van ez, ha változik a szomszéd. 22 éve lakunk itt, a kertek nincsennek kerítve, mert mindíg meg tudtunk egyezni mindenkivel, most csinálnom kellene 60 métert, de hiába a betonalap, nála is a kerítés tetején másznak át a kutyák. Most eladó a ház, szurkolok tavaszig. Utánna nem érdekelnek az állatvédők sem.... Más, végre hazajutottam világosban, felszedtem a zellert. A bimbóskel szépen fejlődik, és fejesedik a kel és vöröskáposzta is. A fokhagyma egyenes sorát a kutyák útnak használták. Az biztos, hogy nem legeli le a kertet a kutya, de ahol három nagy agár végigszalad, ott nem nő egy darabig semmi. Nem jó ez egyik sem. Tudom, mert a régi kertemnél szintén "közös" baromfiudvarunk volt, csírke, tyúk, kacsa stb. Úgy sokszor eszembe jut, hogy olyan helyen szeretnék élni, ahol a saját szomszédom is én vagyok:-)) Előzmény: Flanell (3559)
il132 1
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.11.08 11:42:36 © (3557)
Így olvasva, inkább, mint kutya Előzmény: CBNora (3556)
il132 1
válasz | megnéz | könyvjelző
Ezt nem tudom. Én nem szoktam. Előzmény: taormina1 (3554)
2007.11.08 11:36:27 © (3555)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.11.08 10:47:42 © (3553)
Ezektől az esőktől minden szinte újra hajtott, nincs szivem kiszedni őket. A bimbóskelt, meg a sima kelkáposztát akár a hóba is kinnt lehet hagyni. Néhány napja még a kertet sem láttam, mert korántól késő estig a munkahelyen vagyok, meg most az bosszant, hogy a szomszédban lett három nagy kutya, és azok nézik játszótérnek a környék kertjeit, a gazdának meg hiába szólok, nem érdekli, mert nem ott lakik. Nme tudom tavasszal hogyan védem meg a vetéseket:-( Előzmény: CBNora (3552)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.11.08 10:36:03 © (3551)
A gyökereket a talajban kell hagyni, azokon képződnek a nitrogén gyüjtő gumók, ugyanakkor a talajszerkezetet javítják. Pontosan a tápanyagot távolítanád el a kiszedéssel Nem ismerem a talajod, de nem biztos hogy szükséges a klasszikus őszi ásás. Az én talajom is erősen kötött, esős időben sártenger, száradáskor beton, de nem szoktam ásni. Igaz én gépi kapával forgatom le a körömvirágot, de ezt kézi kapával is le lehet dolgozni. A növény télen (máskor is) védi a talajfelszínt a hónyomástól, felületi szilárdulástól. Ezáltal lesz laza szerkezet. Ha nem akarod az egészet így hagyni, legalább egy kis területenpróbáld ki. Például ahol takarva marad a talaj, tavasszal elég csak elgereblyézni, máris laza, porózus szerkezet marad. A karfiolra éjszakára egyszerűen csak terítsd rá a fóliát, nem lessz annak semmi baja ha nappalra is marad rajta, de szerintem rendes fejeket már nem fog hozni. (Igaz nekem is kinnt vannakmég az összes káposztafélék takarás nélkül, de hát tudod mindíg kísérletezni kell) Előzmény: taormina1 (3549)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.11.07 06:47:40 © (3546)
én a 3517-ben írt válaszomban érintettem ezt is. De Te meg olvasod a válaszokat?:))) A káposztákat, főleg takarva nyugodtan kinnt lehet hagyni, bár már nőni nem nagyon fognak, mert ahhoz melegebb idő kell. A kelkáposzta, bimbóskel akár kinnt is telelhet. A karfiol az igényesebb, de takarva esetleg meg lehet próbálni. Előzmény: taormina1 (3543)
il132 1
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.29 07:15:02 © (3522)
Hát a padlizsánlila szín az sárga?:-))) Előzmény: CBNora (3519)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.27 09:26:30 © (3517)
Ilyen hűvös időben már a melegigényes növények nem érnek fűtetlenül. (paprika, paradicsom, padlizsán) szabadban méhg a hagymafélék áttelelnek, fejlődhetnek a káposztafélék, de azokra is érdemes lenne fóliát teríteni. Ásni én nem szoktam, letekerítás után körömvirággal bevetem a talajt, tavasszal meg motoros kapával leforgatom. A te kötött talajod is lazítani kellene valamivel, erre jók a növényo gyökerek, tavasszal meg a leforgatott zöld részek. Persze ha hozzájutsz jó megoldás a trágya és a komposzt is. Előzmény: taormina1 (3513)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.27 09:22:41 © (3516)
Költözés? Tényleg az a megoldás, hogy a szomszédok körül szétnézni, mi terem, milyen fák vannak, kérdezősködni. Előzmény: dracaena (3514)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.24 11:14:52 © (3510)
Dughagyma eltevése télire- gondolom korai zöldhagyma termesztésre gondoltál. Erre a nagyobb fejek alkalmasak, amik max 1-2 cm átmérőjűek. Ezek még a tél előtt kihajtanak, áttelelnek, vagy kora tavasszal kihajtanak. Korai zöldhagyma termesztés céljára alkalmasak az ilyenkor elültetett,
max 10 cm mélyen, nagy fej vöröshagymák. Ezekből viszont több szál hagyma hajt ki, és kiváló korai zöldforrás. Tavasszal amint lehet, dugdosható a korai zöldhagyma is. Előzmény: k.vili (3501)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.24 11:10:17 © (3509)
Az alap, tehát a "magyar"fokhagymának két típusa van, az őszi és a tavaszi. A legáltalánosabb a Makói fajta. Ezek nem hoznak magszárat, nem fejlesztenek a száron sarjakat. Az őszi ültetésűeket október végéig el kell dugdosni, legf. 20 cm sor, és 10-15 cm tőtávra gerezdenként. A tél előtt kihajt, így telel át, és nyáron a tavaszi vetésű előtt 2-3 héttel szedhető. A fejekben a gerzdek nagyobbak, mint a tavaszinál, de eltarthatósága nincs olyan tartós. Nem keverendő össze a földben szedés után benn maradt fokhagymával, ami szintén kihajt, de a fejekből sok hajtás képződik, (ahány gerezd van) Ezek tavasszal zölden szedhetők salátába, nyersen, és főzni. Előzmény: k.vili (3501)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.24 11:03:30 © (3508)
A kialakult talajszerkezet megőrzése céljából télen is takarom a talajt. Erre a célra vetem a körömvirágot, mustárt. melyek télen is zöld szőnyeget képeznek, bár a mustár elfagy, de a fagyott levelek is takarnak. Azonkívül, hogy a gyökerek lazán tartják a talajszerkezetetee, tavasszal zöldtrágyaként használom, keforgatva. Év közben is vetem a körömvirágot köztesként, és az üres területek takarására, mert illat anyagainál fogva risztja a káros, illetve vonza a hasznos rovarokat. Bármikor vethető, talajfelszínen visszavágva újra kihajt. Leszedett virágjai teának, belőle készítette krém sebek gyógyítására, bőrregenerálásra használható. Előzmény: Vork12 (3499)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.19 06:55:26 © (3488)
Akkor Te nem unatkozol, de ide is szoktál jönni:-) Én tegnap az üres területeket felkapálta, bevetettem körömvirággal, vetettem áttelelő salátát, és petrezselymet. Az éjjel meg jött rá az eső, azóta is esik, így csak az ablakon át nézek ki. De pont jókor jött az eső, így nem haragszom. Előzmény: Flanell (3487)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.18 11:29:21 © (3485)
Ebben egyetértünk. Én is vetem be a letakarított területeket körömvirággal, mustárral. Előzmény: CBNora (3484)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.18 09:15:20 © (3483)
Hát én nem vagyok valami rendes kertész:-)) Apósom, nagynéném nem értik mit csináltam eddig. Nénémnek az egész kert üres, fel van szántva. Apósomnak is minden letakarítva, már kétszer robizta fel. Ez is egy módszer. (Bár nekik idejük is van, nyugdíjasok) Előzmény: CBNora (3482)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.18 07:47:27 © (3481)
Olvtársnők, olvtársak egy része telelni ment? Ilyen korán?:-))) il1321
válasz | megnéz | könyvjelző 2007.10.18 05:54:35 © (3479)
Formásak. Bár így bor kivételére nem alkalmasak. Lehet: nem is lopók?:-))) Nekem tegnap káposztasavanyítás volt a program. Egy 25 liters edénybe, így meg lesz a téli C vitaminbázis. Előzmény: CBNora (3478)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.17 06:03:25 © (3476)
Nálam is a paprika, paradicsom, cukkíni, uborka elfagyott. Két nap is -2 fok volt. Tegnap szedtem ki a töveket. A cékla, káposztafélék még maradhatnak, akár novemberig. A kelkáposzta, bimbós kel akár télre is. Nekem még a retkek is kinn vannak. Előzmény: taffy (3475)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.15 14:22:28 © (3473)
Ha regisztrál Flanell, saját fájlnak jelöli a fajtajegyzéket, ezután semmi akadálya a letöltésnek. Előzmény: CBNora (3469)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.15 10:29:34 © (3462)
Nem, a retkeket még nem szedtem ki, ez a kajához lett felszedve. Így, hogy volt eső, hamar megnőttek. Ráérek még felszedni, legfeljebb szalmával takarom majd. A mit nem régen vetettem el hónapos retket, az is fejesedik, egy hét és szedhető. A fehér a Müncheni sör. A zölden leszedett paprikák állítólag így bedobozolva egy hónapig is elállnak. Kíváncsi leszek. Előzmény: CBNora (3461)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.15 09:19:17 © (3460)
Felénk ma reggel volt az első fagy. Szombaton esett, így a vasárnapot szerencsésen kihasználtam, a még ehető paprikákat, cukkiniket, paradicsomokat leszedtem, majd eltárolom, de a mai fagy biztos elintézte ami még kinn maradt. Ha ilyen marad az idő lassan a föld letakarítása, előkészítése a télre következik. A képek tegnapiak. Nora: A fokhagymáid is elkezdtek kibujni. Elsőnek a Graz-i, Kertbarát, és a többi is megjelent. Az emeletes hagyma nő ezerrel. lassan eléri a 20 cm magasságot.
San Marzanok, Bernadette ubik.
Góliát és Kapia paprikák.
A többi leszedett termés.
Még sok minden van.
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.11 07:59:20 © (3450)
Az Orange-t ismerem, azt főzni, sütni használtuk. Ezek a kis csúcsosak olyan szépek, mindenképpen vetek jövőre. A paradicsom már nekem sem érik annyira, kivéve az üvegházba, ahol a bernadett ubi is szépen terem. Paprika még van, nőnek a retkek is, még van zöldbab, és amiket kinn hagytam kelkáposzták és karfiolok, a hideggel megindultak fejlődni, így talán az is lesz. Szerintem hosszú ősz lesz, kinyúlik a termések ideje. Még nem kell letakarítani a termőhelyeket, amibe majd körömvirágot vetek. Előzmény: CBNora (3448)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.10 13:53:12 © (3447)
Azok a kis narancsszínűek finomak, (leves, mártás, sütés, rétes)? Amit küldtél aközött van ilyen? Előzmény: CBNora (3446)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.10.08 07:58:08 © (3441)
Tul sok munka már nincs a kertben. A terméseket szedegetem, ami letermett kiszedem, ültetgetek a kertet övező sövénysávba mindenfélét. A paprikát még hagyom, ami terem lecsónak, savanyítani jó, de van még ehető is közte. Paradicsom már nem nagyon van. Nekem müncheni fehér retkem érik, meg a téli fekete. Még van uborka is, Mohikán, de szerintem a Perez ennél is jobb. Az idő szép, úgyhogy bambulni is jó a kertben:-)))
A birseket leszedtük, eltettük, megfőztük, megettük....
A kapott emeletes hagymák hajtanak.
Az őszi fokhagymák, és a zöldhagyma is kihajtott, (Nóra, amit küldtél fokhagymák, még nem bujkálnak, úgy látszik ezek később hajtanak.)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.09.27 16:30:26 © (3414)
A képen látható mennyiséghez: 4 db alma, 4 db birsalma, 25 dkg cukor, ízlés szerint (nálam 1 zacsi) mazsola (esetleg dió, mogyoró) Az almákból eltávolítom a magházat és héjastól apróra összevágo. Lábasban elkezdem főzni, közben kavarni kell. Amikor néhány perc mulva látszik, hogy puhultak én botmixerrel pépesítem, majd hozzáteszem a cukrot, mazsolát, és 20-25 percig állandó keverés mellett sűrűre főzöm. Ezután formába öntöm. Amikor kihült falapra kiborítom, mert így ma maradék nedvesség jobban eltávozhat. kihűlés, száradás után fogyasztható. (nálam az első tesztvágás a kihűlés, kiborítás után következett:-)))) Előzmény: hanimun (3412)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.09.26 16:29:27 © (3405)
Most csak agyalgattam, mert nagyon koraira nem is nagyon van szükségem. Csak volt már olyan időjárás kora tavasszal, hogy nem lehetett veteményezni. Egyes könyvek meg javasolják ezt a tél
alá vetést. De ez inkább korai termesztés esetén indokolt. Előzmény: Flanell (3404)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.09.26 14:53:22 © (3402)
Ezt az "elszórt kelést" ismerem, meg is szoktam hagyni a levélnek valókat. Én az un. tél alá vetést kérdeztném. Úgy elvetni, hogy az idén már ne keljen ki, hanem tavasszal, amikor az időjárás kedvez, akkor nem kell a megfelelő időpontot, talajviszonyokat lesni, hanem szépen megindul. Elsősorban gyökérzöldségekre vonatkoztatva érdekelnek a tapasztalatok. Kikeltek a piros hónapos retkek, és még vetettem münchenit is egy hete. Még megnőhetnek. Az üvegházi berbnadett ubi is szépen terem. Dugdostam korai zöldhagymának valókat is, és vetettem salátát. Más: tényleg nagyon finom az az almás recepted, kipróbáltam:-))))))
Előzmény: CBNora (3401)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.09.24 13:09:46 © (3394)
Eltettem az őszi kiültetésű fokhagymát is. Szoktatok áttelelő répát és petrezselymet vetni?
jobbra a fokhagyma, mellete a fólia alatt uborka. il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.09.21 06:08:49 © (3390)
Bab még nekem is van kint, tegnap csak az uborkákat takartam fóliával. Reggelre 6 fok lett. Előzmény: V.M. (3389)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.09.20 14:04:31 © (3387)
Úgy olvasom, nem unatkozol:-))) Az a mit írtál, mazsolás, almás bírs csudi ötlet, kipróbáljuk. A teák is jók. A zsályából hátha megmarad legalább egy. Most ilyen a kert, a frissen ásott helyeken, fák tányérjában a hagymák eldugdosva. A ti bírsetek körte, a mienk alma, talán ezért van illatbeli különbség. Jövőre, én is olyan támrendszert csinálok a paradicsomnak, mint ti, mert a San Marzano Rampicante futni szeret.
Hétvége után ilyen a kert, tegnap reggelre elállt az eső, ma reggelre 9 fok lett.
Felül a Grazi, alatta a kertbarát fokhagyma eltéve.
Balra a megmunkált részben a kisebb emeletes, (a nagyobbik a nyugati telekhatárra, a mogyorók elé) elől a Szattai.
A maradék fokhagymának már csak a fák tányérjában maradt hely.
A birsalma. Előzmény: CBNora (3386)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.09.06 13:35:08 © (3365)
Pontosan. Én is a sima zöld, és lila hagymára gondoltam. Ha ilyen hideg marad, nem kell permetezni rézzel, mert 10 fok alatt nem nagyon üzemelnek a gombák. Előzmény: dracaena (3363)
il132 1
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.09.06 06:59:23 © (3361)
nyersen. Előzmény: taffy (3360)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.09.05 12:20:38 © (3357)
Lereszelve az idősebbek ugyanolyanok, mint a főző spárgatök, csak szerintem finomabb, lefagyasztva. Kockára, vagy szeletekbe feldarabolva,, szintén lefagyasztva. A kisebbek savanyítva. Üvegbe felkockázva, kicsit megfőzve, és cukorral és citromlével, narancslével, ananászlével(szörppel) ízesítve. Előzmény: dracaena (3356)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.09.05 06:16:22 © (3354)
Az esőről juttattad eszembe, hogy figyeljétek a paradicsomokat, mert ennyi esőtől sok fajta hajlamos felrepedni, ezeket le kell szedni. Uborkát, paprikát és még amit lehet ezután teszek ele savanyítani, mert amit eddig tettem el abba van erős paprika is, és azt csak én eszem. Akinek van bírs, azt most valamilyen réz szerrel eső után kellene permetezni, gombák ellen. Ha még van kinnt vöröshagyma, azt is ha lehet, szedni kell fel, mert az esőtől újra hajt. Előzmény: zsebi41 (3349)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.09.05 06:11:09 © (3353)
Hát ki nem? Főleg ha a szebbik nemből:-)))) Azért sajnálom, hogy ez az év nem sikerült. Ilyenkor kell azt mondani, hogy majd jövőre. Előzmény: wattacukor (3351)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.09.04 13:25:22 © (3348)
A lényeg, hogy itt vagy! Vigyázz magadra, üdv. Előzmény: dracaena (3347)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.09.04 11:00:11 © (3346)
Már éppen akartam körözést kiadni:-))) még van néhány olvtársnő aki eltünt. Előzmény: wattacukor (3344)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.08.28
13:00:48 © (3342)
Köszönöm, és küldöm Nektek a receptet, ami nagyon egyszerű. Az olasz konzerv paradicsom adta az ötletet, ami nagyon ízlett. Én a San Marzanot használom erre a célra, annak is a nagyobb (rampicante) változatát, de jó bármilyen húsos fajta. Ez azért ízlett meg, mert akár már féléretten is nagyon édes. Tehát az egészben hagyandó paradicsomokat forró vízben csak addig főzöm, míg a héja könnyen le nem jön, ez kevés idő, főleg ha előtte egyoldalon picit behasítod. Kiveszem, lehúzom a héját és félreteszem. A többi paradicsomot, ez lehet bármilyen megmosom, összedarabolom, felteszem főni. 15 perc után botmixerrel összetöröm, majd szűrőn áttöröm, hogy a mag kijöjjön belőle. Ezeket héjastól teszem fel, leturmixolva ez is sűrít. Tovább főzöm leszűrve még 10 percig, teszek hozzá ízlés szerint sót, cukrot. Aki akar tehet bele valami kevés tartósítót is. Anélkül is eláll kb 2-3 hónapig. A kimosott, forrázott üvegekbe teszem a hámozott egész paradicsomokat, néhány darab bazsalikom levelet, ráöntöm a paradicsomlét. Az üvegeket lezárom, és másnapig szárazdunsztba teszem. Ha marad ki paradicsomlé. aztis el lehet tenni üvegbe, vagy levesnek, szósznak felhasználni, vagy csak úgy meginni. Egészségetekre! Előzmény: zsebi41 (3339)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.08.27 11:22:07 © (3336)
Sziasztok! Én általában elégedett vagyok ezzel az évvel is. Mindenből lesz annyi, amennyire szükségünk van, kivéve a káposztaféléket, amikből SEMMI sem sikerült. Ilyen volt a kert a hétvégén.
A paprikák, hátul a cukkíni, cékla, retkek.
A paradicsomok.
A San Marzano Rampicanték...
... termésből hámozott paradicsom lett, saját szószban.
és savanyítás. il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.08.02 12:28:46 © (3288)
és rengeteg jó tanácsot amit majd jövőre megpróbálok felhasználni Megosztod? Előzmény: zsebi41 (3286)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.08.02 12:26:15 © (3287)
Ha nincs is annyi mint tavaly, azért tudunk eltenni. Az első csapat sűrítve üvegesen. A paprika kockázva lefagyasztva tésztás csírkekajákhoz.
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.30 13:41:17 © (3269)
Én két hete vetettem el a magokat egy palántafölddel teletett ládába, egymástól 2 cm-re. 3-5 nap alatt kikelnek a magok, nedvesen kell tartani. Azért nevelek minden ilyen növényből palántát, mert amíg az ágyás foglalt, addig nőnek, amint felszabadul egyből kiültethető. Nincs hiányos kelés szabadföldben, fejlett növénykéket tudok kitenni. Marad esetleg néhány pótlásra is. A növények fejlődését a keléstől a kiültetésig jobban lehet segíteni (víz, árnyék) Ha jó hosszú őszünk lesz még beérik a karfiol, és kevésbé kell vigyázni a termés barnulására, mivel akkorra már nem olyan erős a napsütés. Ezt is nedvesen kell tartani természetesen a bolhák miatt. Lehet még kelkáposztát is vetni. Előzmény: dabaka (3246)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.27 12:53:18 © (3243)
Lassan hátha megússzuk ezt a meleget. Neken eksősorban a kinti uborka szenvedett, de hátha túléli. A paprika sem szerette ezt a szárazságot, hiába öntöztem sok a fonnyadt bogyó. Az üvegházi bernadettel én is így jártam tavaly, (most még a 2 tőről nem győzzük szedni) elszáradt nyáron, levele sem volt már, de én hűségesen öntöztem, szeptember körül elkezdett hajtani, és még novemberben is szedtük. A retkeket még nem mertem elvetni, most hétvégén tervezem, és kipalántázom a mohikán ubit, és a karfiolokat, kelkáposztát. A gramoxon totális gyomírtó. keress rá a gugliban. Előzmény: CBNora (3241)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.24 07:45:56 © (3199)
Milyen jó, amikor mások is tesznek fel képeket! Örömmel néztem ezt a minta-és szakszerű társítást répa-hagyma-tagates. Egy kérdés: a krumpli és a paradicsom mennyire viseli el egymás közelségét, mert a szakirodalom szerint nem kedvelik egymás társaságát, lévén rokonok, de én még nem tettem egymás mellé őket. tetszik a futóbab megoldása is. Előzmény: mamina (3188)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.24 07:26:54 © (3198)
Legalább elmondtuk, amit akartunk, és másoknak is felkeltettük a figyelmét:-))) Nem hiszem, hogy valamilyen probléma lenne az alkalmazásakor. Esetleg arra kell vigyázni, hogy milyen gyakorisággal alkalmazzák az EM-t. Arra gondolok, mivel töményen tartalmazza azokat a parányokat, amik a fejlődest segítik, nehogy a növény tulzott növekedésben törjön ki, a terméshozás kárára. (Mint pl a tökfélék, akik jódolgukban csak nőnek, nem teremnek, a veréssel a levélzetet meggyérítjük, sértjük, veszélyben érzi magát, és a szaporodásra gondol, így termést hoz. A verés egy idősektől tanult módszer, de lehet leszedni szépen is néhány levelet.) A szerves anyag utánpótlásra pedig talajtakarást, sorkitöltő vetésre a körömvirágot javaslom, ami amellet, hogy gyógy-és védőnövény, szép is, az első év után pedig annyi magja lesz, hogy a kertet is be lehet vele vetni. Amit én meg is szoktam tenni ősszel, a letakarított, üres ágyásokkal. Tehát mégegyszer, nem hiszem, hogy ártani fog a szer. Én már találkoztam hasonlókkal, mint különféle komposzt, humusz, alga kivonatok, próbáltam is belőlük (szándékosan nem írok termék neveket). Egy a veszélye, mint az embernél a kábítószerrel. Ha gyakori az alkalmazása, és egyszercsak elmarad, a növény hozzászokik, és ennél is "elvonási tünetek" jelentkeznek, ezért megy tönkre. Hiszen megkapja ezeket a paránykákat, nem neki kell előállítani. Előzmény: Matykoka (3177)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.24 07:14:00 © (3197)
Sajnálom a kerted, elszomorító látvány ez, amikor a növények pusztulását látjuk. Most már én is kíváncsi leszek a kezelés hatására, bár lehet, hogy már késő lesz. Ami a beavatkozást illeti, ha szélsőségesen nézzük, már az is az, amikor az ember a saját céljainak megfelelően kertet kezd művelni, mert a természetben sorok sincsennek. De ezt nem komolyan mondtam:-))) Főleg a paradicsomot sajnálnám én, mert még rendesen nem is volt idő eltenni. Nekem legjobban
az a zöldbab sűlt le, ami a kukoricák között volt félárnyékban, ami tűző napon van szinte semmi baja, a 3. vetés is lassan terem, amit meg nemrég vetettem 4.-re az is kikelt. Nekem ebben az évben a káposztafélékkel van bajom, nem hiszem, hogy lesz belőle termés. Már csak az őszi kiültetésben reménykedem, mert a kései kelkáposzta és karfiol palánták szépek. Most nincs nálam kép, majd holnap hozok. Előzmény: zsebi41 (3182)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.24 07:06:39 © (3196)
Örülök neki, hogy Te is igazolod a "tudományos" tételt. Előzmény: mamina (3190)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.23 13:55:04 © (3175)
Sajnos nekem sincs lehetőségem istállótrágyát beszerezni. A szervesanyagokat komposzttal pótolom. Ide megy minden növénymaradék. A gyomok felmagzását nem várom meg. Amit beviszünk a kertből annak a tisztítási maradéka is visszakerül. A fű az nekem is kell talajtakarásra, ehelyett évente kétszer egy biztosan tiszta helyen kaszálok, azt viszem haza megszárítva, és komposztálom. Használok kőzetport nyomelem pótlásra. vetek növényeket zöldtrágyának, amiket leforgatok, és igyelszem takaratlan talajfelszínt nem hagyni. Műtrágyát nem használok, a tápanyagokat a növények fejlődési szakaszaiban növényi ázalékokkal pótolom. (nem hiszem, hogy szóváltás volt, legalábbis nem annak szántam) Előzmény: ildu (3161)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.23 10:20:44 © (3160)
Elhiszem, hogy nem győzködésnek szántad. Én a "csodaszerekben" nem hiszek. A forradalmian új módszereket a biokertészek nagyon régóta alkalmazzák. Ez a készítmény egy melaszkivonatban (mint baktérium tápanyag) tárolt tejsavbaktériumokat, fotoszintézist elősegítő algakivonatot, élesztőgombákat tartalmaz főleg. A külföldi internetes oldalakon legalább nem titkolják az összetevőket, nem csak általánosságban beszélnek baktériumokról. Az energiatermelés szempontjából elsősorban éppen a fotoszintetizáló mikroszkopikus élőlények (algák, baktériumok) jönnek számításba, mert viszonylag gyorsan, nagy tömegben tenyészthetők. Ezeket is alkalmazza a z élelmiszeripar, kozmetika. A fehérjék: enzimek vagy biokatalizátorok az élő szervezetek által termelt és a kémiai reakciók sebességét növelő fehérjék. Életfontosságúak, hiszen az élő szervezetekben lezajló összes kémiai folyamat gyakorlatilag az irányításuk alatt áll. Ezejket elsősorban tojásfehérjéből vonják ki. A tejsavbaktériumok hatását alkalmazzuk a biokertészetben, ha tejjel, savóval permetezünk. Igazad van, hogy ez egy előre elkészített biopreparátum, ami koncentrált formában tartalmazza a növényi sejt felépítéséhez elengedhetetlen adalékokat. A hatása mindenképen meggyőző lehet, főleg annak aki a biotermesztés fogásaival, annak alapjaival nincs tisztában, de a biokertészek ezeket az elemeket különböző formában régóta használják. (a káposztasavanyítás is egy tejsavas erjedési folyamat eredménye, de nem hozzáadott adalékkal, hanem természetes módon.) Igaz nem biztos, hogy most ezeket egy megfelelő topicban írtam, hiszen ezt nem a (csak) bio módon kertészkedők olvassák. Azoknak, akik eddig kémiai szereket alkalmaztak, én is javaslom, mert ezzel a készítménnyel a környezetüket nem károsítják. Megfelelő kezdés lehet a vegyszermentes biológiai módszerekre való átálláshoz, és esetleg kedvet csinál a biotermelési módszer megismeréséhez. Üdv il Előzmény: Matykoka (3159)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.23 06:59:17 © (3156)
Matykóka! Elolvastam, de nem vagyok meggyőzve. Természetesen mindenkinek szíve-joga, hogy miben hisz. Azért nem hiszek benne, mert nem tartom TERMÉSZETES folyamatnak a koncentrált alkalmazását semmilyen, akár biológiai összetevőkből álló szernek. A természetben nincs jelen koncentrált formában, töményen semmilyen hatóanyag, azt mesterségesen kell előállítani, tehát az alékalmazása is természetellenes. Ami sűrített, koncentrált szer, az nem természetes. Nekem nem célom az, hogy minden elvetett magból növényt talarítsak be. Ezt úgy fogom fel, hogy ami elpusztúl, azt a természet áldozatként evisszavette, marad így is elég nekem. Az én elvem az, hogy a növényeket a saját törvényeik szerint kell hagyni szaporodni, fejlődni. Ha olvastad a
korábbi írásaimat, abból tudhatod, én nem vagyok híve az általad elmlített kémiai szereknek sem. Növényvédő szert pedig semmilyen formában nem használok, kivéve a rezet és ként. Csak megemlítem mellékesen saját részünkre sem alkalmazunk semmilyen vitamin koncentrátumaot, bőven elég télen-nyáron az, amit a táplálékkal veszünk magunkhoz. Természetesen nem akarok lebeszélni senkit sem a szer alkalmazásáról sem. Ezt mindenki maga dönti el. Csak a saját véleményem írtam le. Üdv IL Előzmény: Matykoka (3148)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.21 12:07:43 © (3146)
Nem fűtöm. Minél kisebb egy üvegház légtérfogata, annál gazdaságtalanabb a fűtés, nagy a hőingadozás, folyamatosan meg nem éri meg. Nagyon nkorai növényeket nem termelek, zöldhagyma retek saláta a korai, majd karalábé, paradicsom, paprika, saláta uborka. Valamint pmár tűzdelt palánták továbbnevelésére használom. Amíg még hidegebb van, az oldalfalhoz, és a növények fölé fóliát terítek. Előzmény: hanimun (3134)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.21 12:03:46 © (3145)
Hagyd a fenébe! Nekem is van rendszeresen ilyen beteg bogyó, Vannak fajták amik érzékenyek erre, vannak amik kevésbé. A marmande, marzanó nano, az Ace nekem ilyen érzékeny. Tavaly a lugas F1 volt ilyen, most azon, a korallon, a marzano rampicantén, cherollán, mobilon nincs. amint látom leszedem, még mindíg marad elég. Ez egy gombabetegség. Teljesen felesleges bármilyen szerrel permetezni utólag, mert akkor már felesleges, csak megelőzhető. Előtte én meg nem permetezek feleslegesen. Szedd le a rosszakat, mert a bogyó teljesen el fog rothadni, fertőzi a többit. Ami rossz kidobom, a többi meg megmarad nekem. A paristopicban leírt szerben sem hiszek, mert ez sem természetes beavatkozás a normális fejlődés folyamatába. A természetben nincsennek DOPPING szerek, mert ez úgy működik. Hiába állítják, hogy természetes adalékok, akkor azok túladagolva. Mindent csak ahogy a Természet törvényei megengedik. Előzmény: zsebi41 (3143)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.20 14:45:15 © (3125)
Az üvegházasban ha visszaolvasol én az enyémről írtam, a készítés fázisai végigfényképezve megtalálhatók a képtáram (nicknévre kattintva megtalálod) kert2007-1 című albumában, kb a 11. oldalon. De ebben a topicban is kitárgyaltuk, főleg taorminával. Próbáld meg a nickemnél, a hozzászólásokra kattintva, úgy kevesebbet kell keresgélni.(ne a topic címére, hanem a találatnál lévő számra kattintva)Egyébként bontott ablakokból, műanyagcső vázzal, és fólia tetővel készült, 4*2 m területű. A méreteket te határizod meg, a rendelkezésedre álló anyagok szerint. Nekem az előző 2,4*1,8 m volt. A magasság legalább annyi, hogy be tudj menni, ehhez egy min 4 m hosszú félkörben hajlított 1 cool méretű műanyag cső a legkisebb kiindulás, 2 szélességben, 1,8 m magasan. A googleba beírva növényház, üvegház, fóliaház címszavakat rengeteg ötletet, rajzot találsz. Ha kérdésed van még, szivesen válaszolok, de csak hétfőn leszek.Üd IL Előzmény: hanimun (3124)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.20 11:16:35 © (3123)
Nekem a cukíni szépen terem, a nagyobbakat lereszelve lefagyasztottuk. Folyamatosan kell szedni, mert másként leáll. Nekem a szabadföldi paradicsom pirosodik nehezen, pedig napfényt most kap eleget, pedig szivesen kipróbálnám az aszalást. A kert ma reggel, az üvegház, amit a bernadette ubi lassan kinő, és egy kis reggelire való. (nem a paprikák kicsik:-)))
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.20 10:45:26 © (3122)
Macska?.))) komolyabban: próbáld meg néhány fej fokhagymát összetörni, és 1 vödör vízben áztatni 1-2 napig, majd azzal locsolni a sorokat. Eléggé penetráns szagú, de fogyasztáskor a répán nem érződik, úgyis tisztítod. Ugyanakkor gombabetegségekre is megelőző hatású. Előzmény: ildu (3121)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.17 13:01:33 © (3101)
Miért off? az én veteményesemben is van gyümölcsfa. ha a konyhakert megnevezést vesszük, akkor meg a gyümölcs is a konyhában köt ki, nem?:-))) Előzmény: Flanell (3100)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.17 11:42:29 © (3096)
Akkor szenintem vethetsz. Nem próbáltam a Tétényit, őszre még van a kecskeméti keseredésmentes, de ezt még nem vetettem el. kettesével vetem őket, így egyszerre 2*5 tő van, ennyi nekünk elég. A felmagzás nem várható, mert ezek elsősorban utónövények, így a nyári és téli retek is. Előzmény: CBNora (3095)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.17 11:07:58 © (3094)
Én a kerekrépa, tarlórépa néven ismerek hasonlót. Ezt főleg utóveteménynek vetik, ebből ered a neve is. Ez kerek formájú, lehet fehér, vagy rózsaszínű héjú. A káposztafélék családjába tartozik. Ilyentájt lehet vetni, de én még várok vele, hasonlóképpen a nyári,és téli fekete retekkel, mert
most nagy a hőség. Akkor lehet elvetni, ha tudod biztosítani az állandó nedves talajt, ne száradjon ki a csíranövény. A vetést beöntözés után, néhány napig nedves ruhával érdemes nappalra takarni a kiszáradás megelőzésére. Erre is érvényes az állandó nedvesen tartás a bolhák miatt, mivel kersztesvirágú, mint a retek és káposztafélék. Nyersen, salátába használható. Lereszelve ugyanúgy savanyítható, mint a káposzta. Zalában így teszik el. Kitűnó babosrépa levest ettem Nkanizsán a savnyú répából. Előzmény: CBNora (3092)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.17 11:00:38 © (3093)
Szia! Az uborkát mindíg palántának nevelem elő, 10es cserepekbe 2 magot. Hétvégén vetettem el a kései elrakni valót, ez mohikán f1, szinte teljesen nővirágú, virusrezisztens fajta. A korábbi szabadföldi a Perz F1, amit a képen láttál. Ezek teremnek szabadban. Üvegházban a bernadette nevű salátaubi van, ezt lehet szabadban is termeszteni, ezt használjuk reszelni, nagyon kevés a magja. Tavaly volt kinnt is, de bőven elég a 2 tő nekünk, mert folyamatosan, rengeteget terem. A szabadföldi uborkákat mindig támrendszeren nevelem, és kapják naponta az 1 vödör vizet tövenként. Előzmény: nemnap (3090)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.16 07:24:56 © (3088)
Tényleg nagyon szép! Máslor is, de ezek a felülről készült képek különösen. Gratula Előzmény: zsebi41 (3076)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.13 21:39:22 © (3072)
Ááá, tudomén, eddig fontam én is, csak vagy két éve "lusta" lettem. Különben én is tudom mi a piacrra készítés. Nagyapámék mellett én is ott segédkeztem, nekik 3 nagy kertjük volt, szőlő gyü,ölcs, zöldség. Mindíg késő déélután szedték fel a másnapi árút, répa, zöldség (ez felénk a petrezselymet jelenti) karalábé, zöldbab, uborka, gyümölcsök, meg amo éppen volt. Azután amit kellett este mosás, csomózás. Reggel korán, még a régi fatalicskára pakolni, irány a piac. sokszor csak én voltam a kofa:-))) ma is emlékszem egy csomó répa 2 Ft. Nem ma volt. És megéltek a kertből tisztességese. Nagyapám nem kapott munkát sehol ,mert annakidején ő nem lépett be a Tsz-be, a földjeit elvették. A kertek is csak azért maradtak meg, mert a zártkerteket azt nem vették el. No ennyit a multról. Előzmény: Flanell (3070)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.13 20:18:42 © (3069)
A Te eseted is bizonyítja, hogy ez a növénytermesztési mód, ami közel áll a természeteshez, működik. A növények a vegyestermesztésben kölcsönösen hatnak egymásra, kiegészítik egymás tulajdonságait, és védik egymást, különböző illatokkal, és egyéb hatásokkal befolyásolják egymás növekedését. Egyúttal csalogatják a hasznos, riasztják akáros élőlényeket. Nálam nem a klasszikus vegyeskultúra érvényesül teljesen, de az, hogy max 1 m távolságra van a másik fajta növény, még érvényesül az egymásra hatás. Persze van ahol a klasszikus ültetés van, pl. répa-hagyma, uborkazeller, paradicsom-zeller-bazsalikom, káőosztafélék-zeller-bazsalikom stb. Örülök, hogy eddig kellemes tapasztalataid vannak. Ezért nem szoktam megriadni, ha valami kártevőt észlelek, egy kis minimális segítséggel a növények túlteszik magukat, és a hasznos rovarok elvégzik a dolgukat. Az üres helyeket ezért ültetem be csalogató virágokkal. Mint ahogy a virágod kertben is van csempészett konyhakerti növlény, ez fordítva is igaz. A szép gyom sem gyom, annakis megvan a maga funkciója. A természetnek nálunk nagyobb hatalma van, nem befolyásolni kell, hanem elfogadni a szabályait, együttélni vele és alkalmazkodni hozzá. Ha nem sikerül valami, akkor majd jövöre fog, de mással addig is kárpótol. Igaz nekem nem kell izgulni a termésért, hisz nem megélhetésért kertészkedem, hanem a saját és családom örömére. Előzmény: CBNora (3068)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
Köszönöm, akkor ezekszerint, mégegy különlegesség.
2007.07.13 13:15:57 © (3067)
Előzmény: V.M. (3066)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.13 08:07:04 © (3062)
Én csak makói öszi és tavaszi fajtát termesztek. Inkább az őszit kedveljük jobban. Az őszi az szép nagy fej, vastag gerezdekkel. A másik kertemben érdekességképpen volt az a fajta, ami bulbiliket hozott, de nem nagyon használtuk. Eleinte én is fontam, de ma már csak 10esével összekötöm, és úgy akasztom fel, a szár nagy részét levágva. Előzmény: Flanell (3058)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.13 07:56:59 © (3061)
Parikáról jutott eszembe egy kérdés. A Szervián, vagy Szerviját fajtát ismeri valaki? A gugli csak azt írja, hogy anno a bolgár kertészek hozták be a fajtát, felénk általánosan a fehér TV parikára alkalmazzák. Engem meg piszkosul idegesít, hogy nem tudom milyen ez. Az idén tavasszal egy piacon találtam ilyen feliratú paprikát, vettem 3 tövet próbaképpen, már mutatja, de ez tömzsi ZÖLD paprika. Most akkor mivan? Tud róla valaki? il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.13 07:43:25 © (3060)
Megbizony! És nem is csúnyák. (eldugtam ám 4 tő paprikát is:-))) Ezt ma reggel készítettem.
(Amúgy Cherolla F1 koktél)
Ez meg tegnap esti szedés. Előzmény: IOkaste (3053)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.11 09:36:30 © (3045)
Most már tényleg kedvet kapok hozzá jövöre! A kis állatkákra nem használ a szappanos- ázalékos víz? Előzmény: CBNora (3033)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.11 09:32:25 © (3043)
Na a végén csak meglesz a tudományos magyarázat:-))) szépek a fokhagymák. én az őszit már felszedtem régebben, az a kevés tavaszi még kint van. megszoktam várni, míg szinte teljesen elszárad a szára. Igaz én csak saját célra termelek egy keveset. Inkább az őszit szoktuk használni, mert nagyobbak a gerezdek, atavaszi viszont tovább eláll, ízesebb, ez jó fokhagymaolajnak, szoktam készíteni lezúzva fokhagymakrémet is, egy kicsit megfőzve, olajjal felöntve pedig üvegbe, csemegének húsok mellé. Előzmény: Flanell (3037)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.10 13:56:27 © (3025)
még károsítja az ubit a lisztharmat, az okoz száradást, szürkés száraz bevonat a levélen. kén az ellenszere, erre a réz nem hat. Előzmény: taormina1 (3022)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.10 13:54:21 © (3024)
én az enyémről írtam, úgy általában, mert ahogy mondtam, a képről nem tudom megállapítani a tied baját. Várjuk az okosabbakat. Előzmény: taormina1 (3022)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.10 13:52:05 © (3023)
Ami igaz, jó lenne, ha mozgatni lehetne, mert nem biztos hogy kell folyamatos árnyékolás. én nem használok, igaz nekem a tető két réteg fólia, az oldalfal üveg, azon meg a naposabb oldalnál szürke rschell háló van. Az esőből meg küldhetnél erre:-))) Előzmény: taormina1 (3021)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.10 13:30:36 © (3020)
így vaktába nem tudom megmondani. én általában bordói levet szoktam keverni az hígított ázalék léhez, és azzal szoktam permetezni. Az jó peronoszpóra, gomba betegség ellen. A barna elszíneződést okozhatja napégés is. Hátha más tud rá valami pontosabbat. Bocs. Előzmény: taormina1 (3019)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.10 13:12:28 © (3018)
Nem tudom milyen időszakban készítetted a képet, de így tényleg elég sötét van. Mennyire
árnyékolod le? Előzmény: taormina1 (3013)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.10 13:08:38 © (3017)
Nem hiszem, hogy a jégsaláta már sikerül. Lehet még vetni tépősalátát, az nem megy olyan hamar magszárba. Alacsony csemegekukoricát vetettél, és biztosan futó babot. Sok csemkukorica alig növeszt 1m magas szárat. aikor a régiek így vetették, az nagyrész hosszó 2--2,5m magas lófogú és egyébb takarmány kukorica volt. Főzni is azt törték zsengén. Ha nem sok tő van, javaslom karózd fel, ha nincs akkora karód, akkor csak bízni lehet, hogy terem a bab így is. Nem tudom mi baja van az uborkádnak. Ha megkap mindent, akkor nőnie és teremnie is kell. Előzmény: taormina1 (3015)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.10 11:58:14 © (3014)
Most hogy ilyen meleg van én az uborkát (nem csak az üvegházit) naponta megkínálom tövenként egy vödör vízzel. majd hoz termést, ha megindul a fejlődése. A babot is kell locsolni. Sajnos kevés a csapadék, és nehezen kelnek a magok. A vetés után 4-5 napig érdemes letakarni a vetést, papírral, ruhával, ne száradjon ki. Ha a csírában levő mag egyszeris kiszárad, vége. én is nem soká kezdem vetni a nyári, és a téli fekete retket. még csak most fogom elvetni palántának szabadföldbe a kései uborkát. Próbáld szellőztetni az üvegházat, amennyire csak lehet, mert biztos nagyon meleg. Előzmény: taormina1 (3013)
il132 1
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.10 10:39:01 © (3011)
Okos:-)))) van benne valami. Előzmény: beetee (3009)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.10 10:37:05 © (3010)
Javaslat könyv: Jeszenszki: oltás-szemzés-dugványozás. A nyári, zölddugványozáshoz általában julius második felében lehet szedni a félfás hajtásokat. a rövidebb max 15 cm oldalhajtásokat lehet szakítani, a leveleket a csúcs kivételével leszedni, laza nedves talajba, árnyékos helyen eldugni, csak a felső két rügy legyen szabad. Legegyszerűbb egy ásóval vágatott készíteni, beletenni a dugványt, és az ásót mellette párhuzamosan, kb 5 cm távolságra lenyomni és hozzászorítani a földet. Amit nem lehet szakítani, azt vágni kell, az alsó rügy alatt vízszintesen, a felső felett ferdén, így lehet látni rögtön a növekedés irányát is. A nedvesságről folyamatosan gondoskodni kell. A párás környezetet fokozhatjuk fólia takarással. Előzmény: nyúbi (3008)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.10 10:10:22 © (3007)
Hát az biztos idő kell mire az ember megtanul szelektálni. Még én sem tudom telejesen. Nekem is van meghagyoot orozva kelt növényem, virágok közé (tudatosan) eldugott paprikám és paradicsomom. A paradicsomokat eleinte szépen kaccsolom, de aztán attól félve, hogy keveset terem meghagyom, stb... Hát még kell tanulnunk:-))))) Előzmény: IOkaste (3006)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.10 09:25:25 © (3005)
Ebben az esetben biztos a túl jó hely. A nyár elején én is így jártam az én két tövemmel, ami eddig pihent földbe lett ülteteve. nem termett, dobálta el a virágot. Amit most írok nem vicc: öregek mondták, hogy meg kell verni. Egy vékony pálcával megverni a leveleket, egy néhány be is repedhet. Megtettem, azóta terem. Azóta én meg gondolkodom a "tudományos" magyarázaton. Előzmény: IOkaste (3004)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.10 08:31:49 © (3003)
Talán túl jó dolga van? Én tavaly jártam így üvegházban, hogy tápdús talaj volt megkaptak mindent, és csak nőttek, nőttek, a virágot pedig dobálták el. szinte nemis termett paprika. Most nincsennek elkényeztetve, és teremnek szépen. Közrejátszhat a meleg is a paprika, paradicsom harmincfokos meleg felett nehezen köt. Előzmény: Zitka (2999)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.10 08:28:17 © (3002)
Ha nem szálkás, összevághatod apróra főzeléknek, lefagyasztani, vagy üvegbe. kb 10cm hosszúságra vágva pedig 3-4 szálat húsos szalonnába tekerve megsütni, vagy vajon párolni, citromlével balzsamecettel ízesítve köret húsok mellé. Előzmény: zsebi41 (2998)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.10 08:25:08 © (3001)
Milyen növénynél? Több a lehetőség. Ilyen melegbe ajtó ablak úgyis nyitva, huzat is segít, meg bemennek a rovarkák. főleg ha egy két csalogató virág van benn. (körömvirág, büdöske...stb.) Akár kaspóban felakasztva. vagy egy két kis lapos tálkába lehet tenni egy kis cukros vizet, ez is odacsalja a méheket. Aztán segít a növények rázogatása, ez főleg paradicsom esetén. Uborkaféléknél lehet segíteni egy finom ecsettel a hosszabb szárú hímvirágok porát átvinni a nővirágokra ecsettel. Előzmény: taormina1 (3000)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.06 13:56:24 © (2994)
Köszönöm! Töltöm le hétvégére, és majd a konyhafőnököm kiválasztja belőle a jókat. Leveseket ritkán szoktunk főzni, általában egytálételek a kaják, ebéd zsebből munkahelyen, este van kaja, vagy ha otthon vagyok:-))) Előzmény: zsebi41 (2993)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.06 08:55:51 © (2991)
Akkor én kérnék cukkíni receptet, vagy linajánlót. Rántva, töltve, párolva, rakottan esszük. Az idén is van bőven, ezt tesszük el lereszelve tök helyett is. Előzmény: zsebi41 (2987)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.05 14:39:40 © (2984)
Errefelé régen sok 1600nöles porta volt, egy ilyenből vettem annakidején meg a 300-at. ez belterületen van, mégis olyan hatása van, ha kimegyek a kertbe, mintha határban lennék. Kerítés a kertben nincs. A bernadett uborka nekem is szépen terem, meg a kinti perz is, így lassan megint kezdődik az osztogatás. De az a jó, hogy szépen teremnek. Jövőre asszonypajtás kérésére én is megpróbálkozom a padlizsánnal. Írj a tiedről, hogy milyen. Előzmény: CBNora (2982)
il132 1
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.05 13:27:44 © (2981)
Góliát paprika
Már érnek.
Lehet kovászolni.
A pocok és csigavadász csapat.
Látkép julius elsején.
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.05 12:56:43 © (2980)
Lopótökkel csináltok valamit? (madáretető, dísz...) Ehető? Előzmény: CBNora (2979)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.05 06:10:05 © (2976)
Hurrá! Tegnap délután ta esik az eső. Egy hónapja nem volt. Az őszi káposztából már nem biztos hogy lesz valami. Jó egy hete palántáztam ki, és a kedves vakundok bírtokba is vette a területet. Redszeresen dúrja ki a palántákat. Úgy járok, mint az üvegházban a paprikával. A többi növény amúgy szépen nő. il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.02 08:06:18 © (2957)
Nekem is bab vab mellette, meg közötte körömvirág. Lehet, hogy új tudományos tételt állítunk fel?:-)) Nem tudom miért dől kifele. Nekem is egy része, de nem találtam a száron rothadásos jeleket, igaz ebben a szárazságban nem is jellemző. Előzmény: dracaena (2956)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.07.02 06:25:56 © (2955)
Majd előbbutőbb megjelennek, lehet hogy csak jövőre. Nekem sem volt egy darab sem az idén, pedig csak sajáttermésű, kimaradt aprókrumplit vetettem el. Viszont a paradicsomon voltak kicsi korában. Biztos a bogarak is "megőrültek"? Előzmény: Gox (2954)
il1321
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.06.30 22:28:12 © (2947)
Ahogy elnézem kajában meg tőled lehetne tanulni!!! Előzmény: zsebi41 (2945)
il132 1
válasz | megnéz | könyvjelző
2007.06.30 22:27:00 © (2946)